zondag 17 oktober 2010

~~* Stoffenspektakel *~~

Vanmorgen naar de Stoffenspektakel geweest in de Expo in Haarlem
Het viel me tóch weer tegen!
Dit had ik de vorige keer eigenlijk ook.
Genoeg stofjes hoor, maar vond dat er erg veel "volwassen" stoffen waren en niet zoveel kramen met kinderstoffen. En natuurlijk de prijs!
Misschien ligt het wel aan mij hoor en wil ik véél voor weinig, maar er is echt geen kraam met leuke aanbiedingen. Voor mijn part is het de collectie van vorig jaar, maar € 2,00 of € 3,00 p.m. dat is wat ik ook wil zien. Heb je lekker een paar meter stof voor een leuke prijs.
Het bedrag wat ik wilde gebruiken, was dan ook zo op. Mooie stoffen hoor, maar van alles een metertje en dat is natuurlijk zo op.

Ook nog wat bandjes gekocht. Leuk met hele kleine bolletjes.

Niet gaan wil ik eigenlijk ook niet, want de stofjes die ik gekocht heb, zijn wel heel leuk en niet te koop op de markt in Haarlem.

Wees eens eerlijk, ben ik een zeurpiet? Of zijn jullie het wel met mij eens?


Mijn Give-Away




tot 24 oktober


groetjes,
Sandra

7 opmerkingen:

  1. Hoi Sandra,
    ben het helemaal met je eens. Ik ben ook op het stoffenspektakel in Zwolle geweest en heb vooral mijn slag geslagen bij de goedkopere kramen, maar heel erg veel keus heb je dan niet...
    En volgens mij zijn er meer met je eens, want bij die goedkopere kramen is het ook nog eens altijd ontzettend druk, waardoor het nog lastiger wordt om wat leuks uit te zoeken. Maar ja, misschien willen we inderdaad te veel voor weinig...
    Succes met het maken van wat je wel gekocht hebt!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sandra,

    Ik ben het helemaal met je eens !! Daarom ben ik er ook nog niet op uit geweest !! ( moet ook zeggen dat mijn zolder nog vrij vol ligt >>>> alleen ligt het er al een tijdje en vindt mijn "kleine" meid niet alles meer leuk!

    Maar ik heb ook liever veel voor weinig..haha.
    maar je hebt wel weer superleuke stofjes !!

    Gr, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sandra,
    Ben zelf jl vrijdag naar 'tStoffenspektakel in R'dam geweest. Ik heb genoten, en leuke stoffen gekocht voor mezelf. Eigenlijk kon ik niet eens kiezen zoveel stof was er. De prijzen vond ik redelijk als ik het vergelijk met de confectie.
    Het is best de moeite om achter de naaimachine te gaan zitten en wat unieks te maken.
    Echte kinderstoffen waren er minder, maar heb ze toch wel gezien.
    De stofjes die jij gekocht hebt vind ik prachtig. Leuk gefotografeerd ook.
    Ik vond het fijn om te zien dat zoveel mensen hun kleding zelfmaken, of wéér gaan maken.
    Zelf ben ik ook weer super enthousiast geworden.
    Het eerste patroontje is al overgetekend om een tuniek te maken voor mezelf van een heerlijk ouderwets "oma" stofje met bloemetjes :-)
    Jij veel succes met je lappen...
    gr..Riny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben geweest en hoopte ook op wat meer stoffen uit oude collecties voor lagere prijzen... Mijn budget reikt helaas niet zover dat ik me eindeloos te goed kan doen aan -dat moet ik wel zeggen- prachtige stoffen van bijna 9 euro per meter. Ach, ik koester mijn metertje Dapper Studio met vogeltjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben dit jaar door alle drukte niet eens geweest, helaas. Ik had wel even willen rondneuzen, maar ik heb op zich ook nog genoeg voorraad, dus........ hahaha anders groeien de kasten dicht!!

    Ik weet wel inmiddels dat je van te voren wel even in webwinkels moet kijken voor wat daar gevraagd word...

    Want ik heb, dat is inmiddels 2 jaar geleden, stof gekocht bij een webwinkel met zo'n sierrand eraan, staat op de voorkant van het Elodie-patroon (verwachte ik namelijk niet op een stoffenspectakel) en die was € 13,95. Dat vond ik best wel aan de prijs, maar goed met een sierrand eraan, vooruit dan maar.

    Bij een kraam op de Stoffenspectakel vroegen ze, voor die zelfde stof, € 21,00 voor. Daar kan een mens toch niets mee!!! Of ben ik nou zo gek??? Ik wist niet hoe snel ik bij die kraam weg moest komen, en er lagen ècht mooie stoffen hoor, maar bijna € 8,00 meer vragen per meter!!

    Ik heb altijd een prijs in mijn hoofd, wat ik max. uit wil geven, dat zorgt er wel voor dat je goed kijkt en niet klakkeloos koopt. En ik zie het ook een beetje als een sport... hahahaha

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook altijd graag een koopjes kraam, helaas staan die er altijd veelste weinig! Ik neem dus echt een budget mee en struin eerst de hele hal door en ga dan terug naar wat is blijven hangen in mijn hoofd en waar ik een idee bij heb.
    Maar als ik eerlijk ben.... ga ik toch liever naar mijn vaste marktman, die matst me af en toe en weet inmiddels wat ik leuk en mooi vind.
    Ik twijfel dus of ik volgend jaar zou gaan, ik vind het erg massaal en voor het goedkope hoef je niet te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het ook helemaal met je eens. Ik ben naar Zwolle geweest, maar vind ook dat er heel veel verschil zit tussen de prijzen per meter.
    Zo kocht ik laatst wat stof op de markt voor 3 euro en diezelfde stof zag ik in Zwolle gewoon voor de volle mep van 8,95 liggen.
    Ik ga ook voor de oude collectie hoor, stof is echt niet in 1-2 jaar ouderwets. En vaak ligt het ook nog ff in de kast. En dat lees ik ook bij mensen die voor de duurdere stoffen gaan.

    Goed struinen en als je iets ziet waar genoeg van ligt, eerst ff verder kijken of het bij de buurman niet net goedkoper is.

    Ben wel benieuwd naar nieuwe creaties van je.
    Ik heb net een 2e poppejurkje voor mijn iegen meiden gemaakt. Zal zsm een foto plaatsen op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen