vrijdag 21 oktober 2011

~~* mijn frustatie even spuien *~~

Ik wil hier even mijn frustatie of verbolgenheid (net hoe je het wilt noemen) aan jullie ventileren.


Sinds een tijdje krijg je niet meer standaard je kassabonnentje mee, wanneer je boodschappen hebt gedaan.
Goede zaak, dacht ik.
Mooi, ze doen wat aan het milieu, want ja, er dwarrelen altijd wel veel bonnetjes op de grond en op deze manier voorkom je een hoop troep.
Dit is natuurlijk een goede zaak, maar ik denk dat de supermarkten deze nobele gedachte helemaal niet hebben en het alleen maar in eigen belang doen.
Hoe bedoel je? Nou dat zal ik eens even uitleggen.

Ik zal eerst even vertellen hoe het bij mij in zijn werk gaat.
Ik wil met een bepaald bedrag per week mijn boodschappen doen. Om dit bedrag niet te overschrijden, moet ik wel de aanbiedingen langs lopen. Vind ik helemaal niet erg, maar dat terzijde.
Ik doe mijn boodschappen (net naargelang wie de leukste aanbiedingen heeft)bij en/of Aldi, C1000, AH en Vomar.
Ik heb nu al 3x achtereenvolgend, achteraf bij de kassiere, mijn geld moeten terug halen van een aanbieding.
Vandaag nog, bij de Vomar. Vanavond eten we patatjes (het is tenslotte vakantie) en bij de Vomar hebben ze de snackjes van Beckers in de aanbieding, de 2de voor de halve prijs. Ik hield het schermpje al in de gaten, maar omdat aan het eind pas de verrekening plaats vind, kun je het niet goed zien.

Kassiere:"Wilt u de bon?"
Ik: ja graag
Ik: hé, jullie verrekenen de korting niet op de snackjes, klopt datwel, of moet ik 2 dezelfde produkten kopen?
Kassiere: ik weet het niet, ga maar even naar de klantenservice.
Ik: klopt dit wel:
Klantenservice: ik ga het even voor u na............ja u hebt gelijk, zal het in de computer veranderen en hier heeft u € 1,55 terug.
Conclusie: De aanbieding is al geldig vanaf maandag, dus al de mensen die voor mij deze aanbieding dachten te kopen, hebben gewoon de volle mep betaald, want het is nu pas in de compter (de kassa) aangepast.

KASSA.........voor Vomar dus!!!!!

En dit is mij nu dus 3x op rij gebeurd.
Bij de C1000 hebben ze nu op maandag en dinsdag extra aanbiedingen die alleen op die dagen gelden, nou hier gaat het ook fout. Hangt wel groot aangeprijst boven de produkten, maar staat niet in de kassa.
Hoeveel mensen controleren hun bonnetje niet en denken dat ze wat in de aanbieding hebben gekocht, maar dit blijkt dan helemaal niet zo te zijn.
Ik vraag standaard nu mijn bon ( niet als ik 2 boodschappen heb hoor) en controleer het.

Ben ik een zeur dat ik me hier aan erger, of zijn jullie het met me eens?
Hebben jullie ook deze ervaringen, of heb ik gewoon pech?

groetjes,
Sandra

7 opmerkingen:

  1. Nee je bent absoluut geen zeur. Ik vraag ook áltijd mijn bonnetje. Om de reden die jij zo mooi omschrijft maar óók omdat ik al een paar keer heb gehad dat iets dat volgens datum nog vers zou moeten zijn (zak sla en afbakbroodjes) ineens blauw van de schimmel werd. Dan is het dus ook wel handig als je de kassabon nog hebt bij het terugbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja echt vervelend!!! Mijn kinderen gingen vanmiddag bij c1000 konijnenvoer en (mama goed he goedkope) kauwgom (2 voor 1) kopen, de mevr. was al niet aardig zeiden ze, op de fiets controleren ze de bon en blijkt het ook niet te kloppen maar ze durfden niet meer terug. Ik heb het ook maar laten zitten maar het klopt natuurlijk niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar hoor! Jammer maar je moet het echt in de gaten houden. Vorige week "leverde" het controleren me bijna 5 euro op!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar! Bij C1000 is het de eerste dag altijd opletten vertelde een kassamedewerkster mij eens. Aangezien de aanbiedingen in het verleden op maandag ingingen, en wij op maandag boodschappen doen is dit ons ook al meerdere malen overkomen. Trouwens, ook meerdere malen bij Lidl dat ze teveel producten scanden,met als toppunt dat je er thuis achterkomt dat er wel erg veel luiers op de bon staan, 2 pakken teveel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o ja heel herkenbaar hoor. Ik controleer het ook altijd.
    Het is nu eenmaal zo, dat alles duurder is geworden. Wij moeten dan ook best uitkijken wat we kopen en dus ook wij letten op de aanbiedingen. Ik ga ook altijd terug als het niet klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk ook altijd mijn bonnetje na, maar ik denk maar zo...waar mensen werken worden fouten gemaakt!Hier bij de C1000 zijn ze wel altijd zo netjes bij een aanbieding van bijv. 3 halen 2 betalen, en ik heb er 2 ( ik heb het dan niet gezien) dat ze er me dan op attenderen!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook al meerdere keren mijn geld teruggevraagd. Ik kijk dan ook altijd goed op het bonnetje...

    BeantwoordenVerwijderen